2008-03-25 Tisdag

Då var påsken över. Man kan säga att det har varit lugnt i byn. Flera gånger under påsken har vi varit och gått där Botniabanan håller på att byggas. Lite koll vill man ju ha... Men det känns inte så kul att det kommer att susa fram ett tåg där inom en snar framtid. Fast fram tills dess så har vi passat på att roa oss. Qurre tyckte det var som på tivoli, mycket att springa runt och härliga vallar att springa upp- och nerför. Gav bra motion med andra ord. Skaren bär också så det har blivit vida upptäcktsfärder på hemmaplan.

På påskdagen var vi på klubben och tränade lite. (Christel jag saknade dig!!!).

Fria följer flyter på som bara den. I hoppet så måste jag ta in musmattan för att få honom till en bestämd punkt. Men i övrigt hoppar han både ut och in jättefint. Saktagåendet är faktiskt ett moment som jag tycker är skitkul. (Okej, det måste vara något fel i huvet på mig... : ). I början har han lite bråttom men bara efter nån gång så går han i mycket sakta mak. Så det är väl bara att få in fler och fler steg. Nu är vi väl uppe i en sju stycken som längst.

Körde även musmattan och nu är han inte alls lika intresserad av att plocka upp den. Ökade lite på avståndet allt eftersom och det funkade då också. Framförgåendet fick sig en omgång det också. Min vanliga klicker är borta och klickern jag hade har en utåtstående knapp. Vilket gjorde det betydligt svårare för mig att hålla reda på både koppel och att inte klicka där jag inte skulle. Idag körde vi på ganska korta avstånd och ökade med en halvmeter. Allt enligt recept, så det ska nog bli fina fisken innan slutet.

Avslutade med ställande. Vad ska jag säga där då... Jag tycker inte om det där momentet... ÄN! Men förhoppningen är att tycke snart kommer att uppstå. Så vi harvar på och jag försöker hitta rätta metoden som funkar för mig. BLÄ! Inte ens hunden kan jag skylla på. Han fattar ju! Ni hör ju hur lurvigt det blir. Men grunden tror jag ligger i att jag inte kan bestämma mig för vilken belöning jag ska köra på samt att det inte känns som att jag har koll på om det verkligen blir det ställandet jag vill ha. Får helt enkelt ta mig en riktig funderare...

Igår körde vi musmatta.

Idag har jag varit och haft första träffen med Eva-Karin som jag ska göra min arbetsprövning hos. Hon erbjuder kurser på alla nivåer, enskild träning, problemhundslösning och sen utbildar hon tjänstehundar åt försvaret. Känns jättekul att få möjligheten att kika in tjänstehundsvärlden. Alltid hittar man något. Just preparatsök är ju helt nytt för mig. Det ska verkligen bli kul! Vi bestämde att jag ska börja den 1 april. Och jag kan nästan inte vänta...

Vi ses!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0