2008-03-20 Skärtorsdag

På förmiddagen var jag, Christel och Björn på klubben och tränade.

Vi fortsatte med framförgåendet och musmattan. I framförgåendet känns det som att vi fått till ett bra flyt och att jag har en plan för hur vi går vidare. Qurre var i början lite skällig i framförgåendet och uppförde sig som att han inte riktigt var med på noterna. Varför det blev så tror jag beror på att när jag inte tränar med Christel så ger jag ett klartecken på att övningen börjar. Men nu föll det bort så Qurre kanske upplevde det som lite otydligt och blev osäker på förväntningar på honom. Kanske kan det vara så...

Idag ändrade vi oss och bestämde att Qurre inte skulle plocka upp musmattan. Vi körde på ett nära avstånd och försökte få till det. I början höll jag på att slita av mig håret! Qurre trampar på mattan, jag klickar och precis när klicket kommer tar han upp den. Men med kong och glada tillrop så blev det tillslut jättebra.

Som "vanligt" fick jag bli lite stolt också... Björn tränade med Muta och vi bestämde oss för att köra musmattan först. Jag vet ju att han blir ganska uppspelt och kände mig otroligt tveksam till att kombination musmatta och annan hund vädigt nära skulle funka. Men vi satte på långlina och körde. Qurre stod en stund och kikade på Muta och sen körde han som att de inte fanns. Mammas gris är bara bäst!

Efter träningen for jag och tvättade bilen. Det var välbehövligt kan jag lova. Sen skulle vi gå en promenad i solskenet. Grejen är ju den att förkylningen som inte vill släppa gör ju att jag får halv andnöd. Det är tätt både här och där känns det som. Så det fick lov att bli en kortare prommis. Lite psykande när solen skiner som bara den och man inte vill gå in. Men innan middan så gick vi en prommis till hemmavid. Helt underbart! Vi tog vägen över åkrarna på väg tillbaka och passade på att leka lite med kongen. Fasiken att man inte har med sig kameran oftare...

En annan sak som jag fick veta idag är att jag snart ska börja göra min arbetsprövning. Det känns så otroligt roligt att det blev precis som jag ville! Så på tisdag ska vi träffas och planera. Det känns så kul, så kul! Kan avslöja att det har med hundar att göra. Mer säger jag inte nu för jag måste nog smälta det själv först...


Kommentarer
Postat av: Eva

Glad Påsk! och Grattis till den spännande arbetsträningen ?!
Kram från Tierp

2008-03-21 @ 09:41:06
URL: http://hummelns.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0