2008-03-17 Måndag

Jag diggar sjukvårdsupplysningen skarpt! Helt underbart att kunna ringa dit och rådfråga istället för behöva sitta ensam på kammarn och fundera om man ska åka till vårdcentralen eller inte. Igår hade jag blåsor både i gommen och på tungan som gjorde fruktansvärt ont. Men den snälla kvinnan jag pratade med sa att det var bättre att avvakta eftersom all halsont från början är virus och det behandlar man inte. 3 dygn ska man avvakta innan man kan se på prov vad det är man har. Sen får man många bra råd vad man själv kan göra och då känns det ju genast mycket bättre än att bara ligga som en dösill och vänta på bättre tider.

Nu börjar det iallafall kännas lite bättre och kryddat med lite tjurighet så blev det en prommis i skogen. Det gick inte fort och blev inte så långt men Qurre fick springa av sig det värsta. På kvällen plockade jag fram "kongbollen" som går att fylla med godsaker både lite här och där. Så bara för att det var så synd om mig så petade jag ner leverpastej i springorna på bollen. Så för Qurre får jag vara sjuk fler gånger...

Nu hoppas jag att det här drar förbi. Nån klok person har sagt att "den friske har många önskningar men den sjuke bara en". Men jag har faktiskt två, kunna träna och gå långa promenader... ; ))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0