2008-03-14 Fredag

Nu var det ett tag sen. Vi har mest deppat över vädret men också tränat lite. En kväll körde vi saktagående inne. Killen var efter några gånger superduktig.

Idag har vi varit och tränat på en liten oplogad plätt. Nån linförighet eller fritt följ var dock inte att tänka på eftersom underlaget var på tok för knöligt. Men vi tränade saktagående. Det trodde jag faktiskt inte skulle funka så bra som det gjorde så jag är stolt. Galopp mot musmatta hann vi också med. Från början var han lite tveksam men på slutet fick vi faktiskt till hyfsad fart ut och inget tugg på mattan. Duktig matte som klickar lite före! När vi likaså fått upp farten så körde vi framförgående. Blev lite ivrig och la in fotgåendet men då sket det sig. Tänk att han måste ha mer än två träningar för att förstå... : ))

En dag när depressionen över vädret var som värst så for jag ut till Annica och hälsade på. Vi hann med två prommisar med hundarna innan jag for. Qurre han var så kär i Märtha så han visste inte riktigt var han skulle ta vägen. Ja, de är ju bara helt underbara de "små" liven...

Annars så har det varit mycket långprommisar. En dag var vi ut och gick mot hästhagen. Hade med mig en kong som vi lekte med. Grejen var bara att där var värsta snöslasket och ibland landade kongen mitt sörjan av snö och vattten. Qurre var helt dyngsur när vi gick därifrån men det gjorde inget för det var kul, sa han.

Imorgon tror jag nästan jag ska slå på stort och fara och lägg ett spår. På ett ställe som vi gick förbi idag var det inte mycket snö kvar... Hihi, inget ont som inte har något gott med sig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0