2008-03-10 Måndag

Regnet som öser ner har jag inte lust att kommentera. Jäkla skitväder, kort och gott! Idag har vi plumsat på så att slasket sprutat. Jag hade tänkt fara på klubben ikväll och träna, men det är ju bara att flytta till annan dag... MORR!

Det har inte blivit så mycket tränat i helgen. Istället pysslade har vi pysslat med huset. Så det skrider sakta framåt.

I lördagskväll for jag hem till pappa och hämtade mammas gamla vallingsfria skidor. Lånade också den obligatoriska pannlampan och for ut i de mörka skogarna. (Man skördar färre offer på det sättet....). Ja himmel och pannkaka vilken syn! Från början gick det himla fint men efter en stund måste jag ju erkänna att jag blev lite sliten och hade inte samma glid på skidorna. Vad händer då...? Jo, snön börjar givetvis att klibba fast på ena skidan. Genast blev det fara för livhanken för det tog ju tvärstopp. Inte susade man fram så där graciöst som de som kör Vindelälvs draget inte... Men ganska kul var det! (Förutom klibbet under skidan då...).

Men helt ärligt så har jag svårt just nu att se någon fler tur med de där skidorna. Måste nog erkänna att motordrivet (eller bättre skidor) nog skulle passa mig bättre ; ))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0