2008-01-31 Torsdag

Förmiddagen ägnades åt städning. Himmel så fort det går när man hjälps åt och så underbart när det är gjort! Efter stäningen drog jag och Qurre ut till skogen och gick en långprommis i solskenet. Helt plötsligt blev det vinter igen. Temperaturen låg runt -5 och som sagt strålande sol. Lite synd att kameran blev kvar hemma bara...

Igår var jag och Sussie och tränade på en parkering borta i I20-området. Jag måste bara säga att jag blir himla stolt över Mammas Gris Qurredutt. Att träna på nya ställen bryr honom inte för fem öre. För ett halvår sen kändes den dagen väldigt långt bort. Men nu är den här. : ))

Linförighet och fritt följ gick riktigt bra. Jag tänker på i fria följet att inte spänna mig utan bara lita på att han vill vara med mig. Och det funkar, så jag är nöjd! I läggandet fick han för sig att skälla just efter att han lagt sig (har lyckats klicka för det några gånger...) men då fick han göra om och ganska snabbt kom han på att det inte funkar. En lyckad inkallning. Sen körde vi lite ställande. Ställandet tycker jag just nu är skitjobbigt men vi grejar vidare där. Fick för mig att jag skulle köra lite skall. Vilken naturbegåvning säger jag bara! Två riktigt bra skall och så belöning. Varvade med tyst och samma belöning för det.

Under tiden Sussie tränade så gick jag runt för att hålla värmen. (När jag varmkörde bilen såg jag att det var -10 grader! Inte så konstigt att det blev kallt att träna utan handskar...). Hur som haver så såg jag att det gick att göra ett uppletande bredvid. Så det gjorde vi. Smal, lång ruta och väldigt välvallad, med grej längst ut. Gick himla fint för båda hundarna. Tror hundarna även tyckte det var lite fränt med ett annat underlag.

Nä nu har jag inte tid att sitta här längre. Ska slänga i mig nån middag, duscha, rasta hund och så borde vi träna lite håll fast mjuka saker och kryp. Sen ska jag slänga mig i soffan och bara njuta av filmerna jag hyrt!

Kram för nu då! Och förresten skriv gärna en kommentar det är alltid kul att läsa.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0