2008-01-29 Tisdag

Mitt på dagen var vi och gick en längre promenad hemmavid. Lite trist är det faktiskt med Botniabanan. För både Stöckevägen och Bussjövägen är hårt trafikerade av stora tunga fordon. Men igår gjorde det ingenting för det var VÅR i luften. Ja, jag säger då det... Det droppade från taken och småfåglarna som man brukar höra på våren var i full fart. När vi kom hem kröp det riktigt i mig och jag var tvungen grädda våfflor. Smaskens!

Runt middagstid hade jag bestämt att jag och Qurre skulle fara och gå på stan en sväng. Roligt med fönstershopping och lite nyttigt för killen också. När vi kom ner på stan var det hur isigt som helst. Så vi gick några småsvängar men sen gav jag upp. Det var inte så roligt att halka runt.

Jo just det. När vi var ute på promenaden blev jag riktigt nervös ett tag. På ett ställe satt en katt några meter från vägen. Qurre tyckte den var ganska intressant men vi kunde ändå passera utan problem. Men när vi passerat så reser sig katten och börjar följa efter oss... Suck! Riktigt på krigsstigen så den ut att vara. Nog är det väl typiskt när Qurre skötte sig så bra. Den där jäkla katten följde efter oss ett bra tag och efter en stund övervägde jag allvarligt att kasta en snöklump mot den för den såg riktigt elak ut där den gick. Men som tur var så stannade den och vi hinner bara gå en bit så hör jag att det är världens kattslagsmål och en kvinna som kommer ut och började slå skor mot varandra. Livet på landet är hårt!

Jag har även tröttnat på alla mail som inte kommer fram och som bara försvinner. Så nu har jag gjort slag i saken och bytt mailadress!

Den nya adressen är: [email protected]

Maila mig gärna!

Puss och kram för nu då!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0