2008-01-27 Söndag

Vi har haft en riktigt trevlig träningshelg tillsammans med Sussie och Fax. I lördags körde vi lydnad och vi till och med filmade. Givetvis var jag och Qurre inte på topp men trots det så såg det riktigt trevligt ut. Lite kul att man inte är så bedrövlig som man tror...

Första svängen vi körde så kände jag mig ganska trög. Tyvärr så smittar det ju av sig... Och eftersom jag inte hade några broddar med mig så halkade vi runt lite lagomt lojt. Från och med nu ska broddarna alltid med! Men på slutet kom vi igång lite bättre. Andra svängen Qurre kom ut så var det annat ljud i skällan. Då var han taggad och det gick betydligt bättre. När kameran stängdes av körde vi apportering, framförgående mot stickan, ställande, läggande. Sen blev det inte så mycket mer för då höll vi på att frysa bort.

Idag har vi tränat uppletande, budföring och spår. Budföringen gick kanon. Springer som ett skållat troll men när det är lite halkigt så har han kommit på att han kan ta stöd mot benet för att få stopp... Nästa träningstillfälle körs i skogen om det så måste... Uppletandet började inge vidare han. Hade lagt ut två grejer, en längst ut och en på hälften. Han tog det första och fick vind av det andra och stod och bytte tills jag röt till att nu kommer du tillbaka.... ARGHHHHH!! Medans vi gick iväg så la Sussie ut grejerna igen. Gör om gör rätt för katten! Då gick det hur bra som helst! Tog första, fort in och satte sig fot. Direkt ut på nästa. Kanon! Så vill vi ha det varje gång bara...

Spårupptaget gick klockrent! Sen hade han lite bråttom och jag bromsade lite för dåligt i linan. Sussie hade gått en rundning men han fick nog vind och ville gå direkt på mitten eller hur man nu ska förklara... Mot slutet av spåret hade det gått folk och det var färskare än spåret så då valde han att kliva av spåret och kolla upp. Tillslut stoppade jag och då gick han tillbaka och letade upp spåret och fortsatte som inget hade hänt. Så förledningsspår är något vi måste träna på också.

Måste lägga ut lite bildbevis på att vi inte är ute och plumsar i djupsnö... ; ))

image96
Qurre vid en av apporterna.

image97
Det vita i bakgrunden är en sjö...

image98
Full fart framåt!

image99
Belöningen har trasslat ihop sig ... Och jag tror att det är fullt möjligt att skjuta upp mössan lite till
men jag är osäker ; ))

Det var allt för nu! Ha det gott!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0