2008-01-20 Söndag

Sent igår eftermiddag bestämde jag och Sussie oss för att köra ett uppletande. Jag for iväg i god tid och hann både rasta och träna lite lydnad. Vet ni vad...?! Jag fick sommarkänslor!!!??? När jag körde hemifrån kikade solen fram och när jag höll på att träna var solen på väg ner och himlen klar och lite rosa (så där som det ofta blir när det håller på att bli lite kallare). Det här svängande vädret gör nog att man blir lite vrickad i huvet antar jag... Men helt plötsligt längtade jag otroligt mycket efter sommaren! Sena kvällar med spår och lydnad. Grillning. Kvällspromenader i shorts och tofflor. Suck...

Träningen gick helt strålande. Just från början märktes det tydligt att det var ett tag sen vi tränade lydnad. Lite ofokuserad och väldigt laddad på samma gång. Vi körde linförighet och det går himla fint. Just nu kör vi på ett tag innan belöningen kommer. Körde sen två inkallningar. Den första var det lite för halkigt så han gled förbi lite väl långt, men det andra gick helt lysande. Körde lite positionsträning och där har han lätt att upp i varv. Provade att ta fram "militären" i mig och blev supertydlig, bestämd och massor med beröm när det blev rätt.

I uppletandet körde vi smal korridor och jag hade bara en sak ute på djupet i högra hörnet. Men det funkade finfint. Det roliga är att han tuggar inte så mycket när han är i rörelse men det kommer när han ska sätta sig fot och så avtar det när jag spänner ögonen i honom *fniss*. Så tugget som är måste vi ta oss i kragen och jobba bort.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0