2008-01-18 Fredag

Igår var vi och gick en kortare prommis på runt en timme i skogen. Det var faktiskt riktigt halkigt och blött även där. Qurre fick lite aktivering genom att leta upp en grej som han tappat. Medans han letade tänkte att det här är ju super om det tar lite tid. Han skuttade runt i skogen som värsta blådåren. Bra motion med andra ord. På vägen mot bilen trampade jag upp en ruta och han fick leta lite godis. Både kul och gott, tyckte killen.

Efter promenaden stannade jag till hos Chrisel och Björn. Trevligt att ses igen efter alla storhelger. Och deras nya kaffebryggare gjorde supergott kaffe!

Idag har jag tänkt att vi ska ut på en långprommis. Jag försöker att gå lite "off-pist" på promenaderna så det blir lite mer motion. På ett ställe där vi är och går ligger ganska mycket sly att hoppa över för Qurre. Alltid något... (Själv försöker jag gå runt... : )). Nu har jag verkligen lagt skidinköpet på hyllan och min förhoppning om att det ska bli nån is på älven så man kan göra en tur med skotern verkar också otroligt långt bort. Suck... Men det positiva är att Wilma har löpt klart nu så fortsätter det att tina i den här takten så borde vi kunna träffas snart.

Idag ska vi även kolla träningsplanen och förhoppningen är att det ska gå att köra lite lydnad...

Nån träning blev det inte. Nu ska ni få höra på det dummaste... Hade sett på en karta att det ska finnas en grotta inne i skogen nånstans där vi brukar vara och promenera. Efter en stunds promenerande fick jag för mig att den skulle vi hitta! Så vi har varit och letat efter en grotta idag. Dock utan resultat... Tror jag, för egentligen har jag ingen aning om hur den ska se ut... Men det blev iallafall en jättetrevlig promenad av det hela. Stället vi gick på var som en enda stor bergsknalle. Himla läckert. Där skulle man lagt ett spår nångång... Efter letandet var jag helt dyngsur i svett så lydnadsträningen blev uppskjuten till annan dag.

Ha en trevlig fredagkväll!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0