2008-01-04 Fredag

Idag har vi varit riktigt duktiga! Jag och Sussie for ut till kont där är det fortfarande ganska lite snö och körde budföring, uppletande och spår.

Qurre är inne i en period som vi kan kalla "det-där-kan-jag". På budföringen behövde jag inte direkt nöta på kommandot, utan han drog som en pil helt på eget bevåg. Hmmm så det måste jag "ta tag i". Inte för att jag tänkt vara otrevlig mot honom utan han får helt enkelt komma tillbaka vid tjuvstarterna i fortsättningen. Men det positiva är ju att det inte är någon tvekan alls så jag tampas med ganska roliga "problem". Jättefina ingångar hade han också, så det känns jättekul!

Uppletanderutan var idag smal och lång. Det kändes som det var tusen år sen vi körde uppletande men Qurre skötte sig jättefint. Letade i fint tempo. Första ingången var ganska slarvig och med mycket tugg men den andra var helt super!

Idag spårande han som vanligt jättefint! Men på ett ställe fick han lite problem. Sussie hade gått efter en stig och sen vikit av men Qurre fortsatte att spåra efter stigen eftersom det hade gått folk där. Tyvärr var det också just där som Sussie hade korsat spåret så det kändes lite rörigt ett tag men vi byter ihop och kommer igen. Det där med korsat spår och folk i spåret är något som jag verkligen vill att han ska behärska. Så det är bara att tänka till och komma igen.

I morgon är jag sugen på att köra lite rapport. Har lovat sambon att vi ska fixa med huset men en liten pause borde vi ju hinna med...

Måste bara tillägga att vi tränade lite kryp inne på mattan igår... Har testat en gång tidigare och det blev bara pannkaka av alltihop. Jag "kladdade" för mycket på honom och det som hände var att han blev störd som bara den, inte lugn som tanken var. Igår körde vi en annan metod utan kladd och det gick verkligen över förväntan! Prinsen min är duktig! Så nu är tanken att jag ska köra väldigt korta pass och det jag kommer att hålla fokus på är att han är lugn och fokuserad.

En annan ganska rolig sak är att Qurre kan helt vänster om, eller vänster-vänster eller vad fanken man nu kallar det. Så det är en annan taktik jag har, helt enkelt vänta. Så tycker jag det varit med mycket. Helt plötsigt och utan träning så är det som att tiden är inne och det bara funkar, helt utan träning... Lite fler gråa strån får man ju : )) Men kul är det! Så snart är det nog dags för Qurre att få sova tillsammans med regelboken. Hans mamma kan ju läsa regelboken så med lite tur kanske han fått det med modersmjölken : ))

Kram/SvammelFia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0