2007-03-29 Torsdag

Idag packade vi in oss i bilen och drog till Ikea för att kolla på skjutdörrar till hallen. Men det hade vi ingenting för... Minsta måttet var 1 meter brett och det blir ju inte så bra när utrymmet är 140 cm... Men värmeljusen som vi köpte var ju väldigt fina...

På vägen ner passade vi på att rasta Qurre nedanför Skuleberget. Där är det himla fint. Det är kul när man reser med hund för det blir ett helt annat tempo och man får se avtagsvägar som man annars bara skulle köra förbi. Det är ju kul. Det var varmt i Sundsvall, 16 grader så vi höll på att flyta bort i våra goretexjackor. Men väl framme hittade vi en bra parkering utanför Rusta. Skugga, liten parkering med inte så mycket trafik och nära till Ikea, vad kan man mer begära..? Det blev hänglås på buren och dit med vädringskroken.

Nu ska jag avslöja en hemlis... Jag är helt nojig när jag måste lämna Qurre i bilen under en längre tid och utan uppsikt. Jag har nog läst för många artiklar med bilar som blir stula med hundar i. Men jag tyckte att jag hade världens smartast lösning. Man drar helt enkelt ut en kabel till motor så den inte startar! Så smart! Fredrik tyckte dock att det var att gå till överdrift och tittade väldigt konstigt på mig... Den där undrande blicken om det finns nån behandling överhuvudtaget... Det blev helt enkelt att ta till lösning nummer två på problemet för min del. Ett glas vin till lunchen och saken hade kommit i en annan dager. Nä det var väl att ta i, men det var trevligt att lyxa på lite. 

Efter den "stora" shoppingturen på Ikea passade vi på att bjuda in oss på kaffe hos några kompisar. De går i väntas tider så det blev mycket valpsnack. Vi passade också på att dra med dem ut på en promenad innan vi skulle styra skutan hemåt.

Resan hem var dryg. I Ö-vik var vi ganska less. Men vi köpte korv och godis efter vägen för att ha något att pyssla med. Synd bara att det blir och leta skjutdörrar på annat håll...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0