2007-03-22 Torsdag

Idag har vi varit ute på en härlig lång promenad. Både jag och Qurre var väldigt på gång så det blev mycket bus och tjo och tjim. Vi passade också på att göra lite "nytta". Leken med pinne gick över i att träna lite position. Det har vi varit dåliga på men det gick hyfsat. Han fick ligga medans jag rundande en gran. Halsen blev ganska lång på honom... Lite inkallning hann vi också med. Sen var det ju det där med att allt som är i kontakt med pinnen inte är en pinne dvs min hand. Aj så ont det gör! Men då blev jag irriterad och Qurre såg ut som "ja just det, nu kommer jag ihåg...".

När vi kom till en av parkeringarna kom det en skidåkare. Han tyckte jag hade en så lydig hund. (Kongen, mitt förlängda koppel). Vi surrade på och vips så blev det lite passivitetsträning av det hela. Man blir så trevlig och kontaktsökande mot alla när man har en hund som behöver tränas lite ;  ). På parkeringen körde vi sen lite linförighet och han var väldigt på hugget. När han kommer igång som han gjorde idag så har han lite lätt för att börja pipa. Men jag pratade lite med honom med lugn röst och på några steg så är han tyst. Så det ser jag inte som ett problem utan lite orutin och förväntan. Drog ut på belöningarna lite grann och han jobbade på. Otroligt kul.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0