2007-03-16 Fredag

Idag har det luktat blodpudding i hela huset. Jag har gjort hundgodis som jag hoppas att Qurre kommer att tycka om det. Allt åkte in i frysen i lämpliga träningsportioner så han har inte fått smaka än.

Har även gjort klart steg ett med den beryktade muren. Stanken av lacknafta råder på bottenvåningen. Vi vädarar för fullt. Nu återstår bara att fylla igen hål med spackel och att måla den sen ska det vara klart.

Annars så har vi inte gjort så mycket idag. Vi for på en snabb prommis på eftermiddagen för att kolla spårmarkerna och då hittade han nån kryptiskt metallgrej som han lekte med. (Bådar gott inför metallapporten ; )) Men tyvärr så hade jag ju glömt kameran så det blev inga bilder. For upp på Loboo och köpte några grisöron och ett smaskigt ben. Jenny som jag tränar med och hennes sambo kommer hit imorgonkväll och käkar middag så då känns det bra att ha något att sysselsätta honom med. (Jag kan avslöja att vi ska grilla...).

Sen hade det blivit dags för vaccinationsbesök hos veterinären. Jag satt kvar i bilen och pressade klockan precis tills vi hade tid. Sen gick vi in. Det satt en kille med nån nakenhundsvariant och sen kom det in ett par som skulle hämta en katt. Full fart med andra ord. Men störst gick först även där så vi fick komma in på direkten. När Qurre såg att det fanns godis i fickorna på veterinären så blev de kompisar direkt. Skönt också att jag inte behövde ta upp honom på bordet utan vi höll till på golvet. (Min sambo hade lovat att komma men hans bastubad på badhuset drog ut på tiden så där stod man ju själv... Därför behöver  folk inte behöver ju inte fråga varför vi inte har barn... ; )) För att avleda Qurre från sprutan hade jag bitar av Frolic i handen som han fick jobba lite för att få. Cool kille måste jag verkligen säga.  Nån som inte var lika cool var matte. Fattar inte varför jag blir nervös inför besök hos veterinären. Tror att jag tänker för mycket. Det är nog många som har suttit i samma väntrum och kunnat ge allt för att få byta mot en vaccination.

När vi kom hem fick Qurre ett grisöra bara för att han var så duktig och jag fick mig en god middag och ett glas vin. Nu laddar vi inför imorgon för då ska det ske, årets första riktiga spår!!! Jag är helt lyrisk!!!

Kommentarer
Postat av: Millis

Ska ni fara och spåra imorgon? På barmark? Vart? Vart? Vart? Ha ha... Inte bara du som börjar bli hysterisk på snön. Men jag ska komma med ett ledsamt besked, dom sa på nyheterna att det ska snöa imorgon. Hoppas att ni hinner!! Och du!! Ta med kameran så man får se lilleman in action.. ;o)

2007-03-17 @ 01:26:19
URL: http://www.freewebs.com/mittlivmedhundar
Postat av: Ann-Sofie

Och vem bryr sig om lite snö : ))Gamla, trygga Kullaskogen funkar. Men bokning sker hos mig ; ))

2007-03-18 @ 11:36:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0