2007-03-13 Tisdag

Idag har det varit varning för lacknaftaförgiftning här i huset. På förmiddagen blandade jag ut grundoljefärg med lacknafta som jag sen sprutade med sprayflaska på muren för att binda murbruket. Fönstren har stått på vid gavel för att vädra ut. (Man vill ju inte förstöra spårnäsan på hunden innan säsongen ens börjat!).

Sen läste jag i tidningen att våren inte är här. Det är en månad för tidigt och ska vara över nollan minst sju dygn. Jaha det bekommer mig inte bara snön smälter bort! Kalla det vad ni vill! För jag vill spåra och vara i skogen utan att halka runt i lössnön! Undra om jag har blivit blöt om fötterna för många gånger och håller på att bli grinig...?! Mina vinterkängor skulle inte platsa på hyllorna för vinterskor längre. De läcker som såll och jag vill inte köpa ny just nu. Jag vill hellre ha en digitalkamera och det ska jag snart investera i. Så kul det ska bli! Som det är nu blir det ju aldrig att man tar några kort. Trist!

Qurre började morgonen med att hitta en pinne som han gnagde lite på. Tror han måste ha fått något i halsen för han kraxade och ville inte äta frukost. En knäckebrödskiva med lite leverpastej på löste problemet åt honom. Sen hann han med att rycka ner sin handduk från kroken så att hänget gick sönder. Jag måste ta och sy dit det igen. Jag bara hatar att sy. Tur det går att fixa för hand för jag har hört att symaskiner är livsfarliga saker...

På eftermiddagen for vi ut och skulle träna lite. Vi började med att gå en liten promenad . Tog med oss bollarna och körde lite bytaövning i skogen där det inte var halkigt. Det var ett tag sen vi körde och han tyckte först att vi skulle leka på hans sätt men jag bara avvaktade och han kom ganska snabbt på att det inte var lönt att stå och vänta. Det blev mycket roligare när han la bollen i min hand för då kom det fram en annan boll.

Sen gick vi tillbaka och körde lite linförighet. Han var fortfarande ganska ofokuserad. Idag kom en doft förbi som han bara måste sniffa på och bilarna som körde på vägen var helt plötsligt väldig intressant. Men jag körde mycket bara kontakt vid sidan och så gick vi lite. Kom igång riktigt fint på slutet. Sen blev det lite ligg stanna kvar och lite sitt stanna kvar. (Den jäkla halkiga parkering driver mig till vansinne snart...). Sen gick vi en timmes promenad. Under promenaden körde jag lite inkallning, kastade iväg en leksak och han skulle sitta kvar. Idag var det ganska svårt men jag höll honom lite i halsbandet och kunde påminna honom. Mellan varven blev det lite uppletande av grejerna och det tyckte han var jättekul. Fick även påminna honom lite om att han inte ska hoppa och försöka ta saken av mig. Då blir inte matte glad. Utan man får grejen när matte tycker att man ska ha den och det meddelas när den får tas. Men vi blev överens om det innan slutet. När vi kom tillbaka körde vi lite ner linförighet. Då tyckte jag han var riktigt duktig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0