2007-03-10 Lördag

I det underbara vädret träffades jag och Jenny för att träna. Innan vi for hade jag varit så duktig och funderat igenom vad vi skulle träna och till och med skrivit en lapp. Den lappen kunde jag ganska snabb kasta i närmaste snödriva. Han var totalt okoncentrerad idag. I linförigheten var han duktig när han väl var med, men det var korta stunder. Så höll vi på ett långt tag, han var med och han var inte med. Han kom som aldrig i den arbetsform som han brukar. Men vi skyller på åldern! 13 månader snart. Inte annat att räkna med. Vi hänger in öronen för det utan tar nya tag nästa pass.

När han var på det humör som han var fick vi gnugga de grå och ta fram sånt som han verkligen tycker är kul. Vi gjorde därför en budföring. Det gick jättebra! Han springer som svarta blixten och man ser att han tycker att det är superkul. Roligt att se. Sen blev det sitt stanna kvar, ett par gånger. Sen la vi till inkallning. Sen tränade vi lite ligg också. Det går bra bara jag håller koll på var köttbullar och smulor far. Vi gav oss där med lydnadsträningen.

Efter det vallade vi av en ruta på 25 x 50 meter. Vi har bara provat på uppletande och det var i höstas så det kändes lite spännade. Jenny hade lagt ut två av våra sprillans nya vita tubsockar, inköpta för ändamålet, en i vardera hörnet. När jag skickade ut Qurage sniffade han runt lite men så trillade poletten ner och han hittade grejerna galant. Extra roligt var det att han verkligen ville komma med grejerna till mig. Jag hade en extra tubsocka i fickan som jag bytte med och fick igång en lek. Det tyckte han var kul.

Vi avslutade våran träningsträff med att gå en sväng med hundarna och bara njuta av vädret. Nä nu måste jag sluta för idag måste kila ut med hunden innan det är dags för middag. Tur man har en snäll sambo...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0