2007-06-30 Lördag

I torsdags blev det lite cykelträning och ett spår på kvällen. Min sambo var så snäll och gick ut ett. Medans spåret låg passade vi på att grilla lite korv och bara njuta av den helt underbara kvällen. Qurre tror jag sänkte vattennivån i Bäcksjön med nån meter : ) Oj, vad han lekte och vi skrattade. Han fick för sig att han skulle nosa på något som låg på botten och trodde nog att om han gjorde det snabbt så skulle han inte bli så blöt. Sötnos!

Det var helt underbart underlag i spåret. Lite blandad kompott så där. Sambon hade varit duktíg och tejpat så det var lätt att se. Tyckte Qurre gick riktigt bra. Så nu är jag verkligen nöjd. Men han var tvungen att "hitta på något" nytt givetvis... Han tog en pinne i bara farten och fortsatte gå. Jag trodde det var en Frolic så det tog ett tag innan jag förstod att det var en pinne han knaprade på. Ja man får då skratta : ))

Igår fredag hade vi vilodag.

Idag har vi varit och tränat lydnad på klubben på förmiddagen. Sen på eftermiddagen träffade vi Wilma och Anna ute i skogen och gick en promenad. Hundarna sprang på en stund men sen tyckte de att det blev ganska varmt. Tungorna hängde lååååånnnnnngggggaaaa.

En liten sak till innan jag slutar. När vi var till Bäcksjön glömde vi väskan med ketchup och senap i. Sambon offrade sig och gick upp till bilen för att hämta den (500 meter bort). Qurre sprang som en galning mellan oss. Snabb som rackarn är han ju också. Sen när jag kom hem och stod i duschen slog det mig ju. Varför tränar vi inte rapport...???!!!! Hur dumma får vi bli!!!! Kul att göra en sak tillsammans och bra motionsform. Frågade sambon om han var sugen. Jajamensan sa han! Så spännade och se var den här idén landar....


Kommentarer
Postat av: Åsa

Hej på er!!! Visst låter det kul med rapport?? Vi har testat en gång när vi var på kennelläger.. Tyvärr så finns det ju inte så många att träna med här uppe, vi kanske skulle slå våra kloka huvuden ihop?!?
Hoppas att ni har det bra... Vi kanske skulle träffas och träna lydnad/spår?!? Jag och Java har ju ett kennelmästerskap att träna inför... Vi kan väl höras...
//Åsa & Java

2007-07-02 @ 00:43:08
URL: http://minatankar.bloggsite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0