2007-06-14 MH och läger mm

Nu var det ett tag sen jag skrev och mycket har hänt. Qurre har gjort MH! Så underbart att det är gjort och framförallt att det gick så bra. Kvällen innan laddade vi upp med ett långt spår. Klockan sprang iväg som vanligt och det blev på tok för sent innan vi kom i säng. Klockan fyra på morgonen vakande jag men som tur var kunde jag somna om. Lite pirrig kanske : ))

På morgonen for vi ut i god tid på klubben. (Vi var först). Men det var jätteskönt att kunna gå en lite längre rastningspromenad i lugn och ro.

1 a Kontakt hälsning : 4
1b Kontakt samarbete: 4
1c Kontakt hantering: 4
2a Lek leklust: 4
2b Lek gripande: 4
2c Lek dragkamp: 5
3a Förföljande: 4, 4
3b Gripande: 3, 3
4 Aktivetet: 3
5a Avst. lek intresse: 5
5b Avst. lek hot/agg: 1
5c Avst. lek nyfikenhet: 5
5d Avst. lek samarb: 3
6a Överraskn rädsla: 1
6b Överraskn hot/agg: 1
6c Överraskn: nyfikenhet: 5
6d Överraskn kvarst. rädsla: 1
6e Överraskn kvarst. intre: 2
7a Ljudkänsl. rädsla: 1
7b Ljudkänsl. nyfik: 4
7c Ljudkänsl. kvars rädsla: 1
7d Ljudkänsl. kvars intres: 1
8a Spöken hot/agg: 2
8b Spöken kontroll: 3
8c Spöken rädsla: 1
8d Spöken nyfiken: 5
8e Spöken kontakt: 4
9a Lek2 leklust: 5
9b Lek2 grip: 5
10 Skott: 1
Känd mentalstatus

Lägret sen då...?! Det var hur trevligt som helst!Jag ville inte att det skulle ta slut. På fredagen när vi hade installerat oss for vi ut och spårade. Ulla hade gått en jättefint spår åt oss som jag sabbade genom att inte bromsa tillräckligt. Så han slog vitt och brett. Men det tar jag på mig.

På lördag var vi ett glatt gäng på fyra personer som for ut i spårskogen. Medans spåren låg så vallade vi två korridorer som vi körde uppletande i. Qurre fick prova lyckan i en av korridorerna med två grejer ute på djupet. Först sprang han bara. Sen hittade han första grejen och avlämnadet blev helt okej. Andra grejen ville han ha mer för sig själv. Så nu jäklar ska jag jobba stenhårt på avlämnadet av grejer. Jag måste få till det!!! (Helena ring om du få några snilleblixtar... : ))

Spåret var ute på en myr och jag tror nästan att det puttrade lite i den så varmt var det. Bitvis hade han varit 8 meter ut från spårkärnan. Jag ska hålla koll på det men samtidigt var det så varmt så jag tror inte han riktigt orkade med.

Lydnad hann vi också med. Kerstin visade hur hon tyckte man skulle lära in fritt följ och det köpte jag rakt av. Så nu "börjar vi om". Men så kul det var!!! Jag lärde mig jättemycket av min grupp och vi hade superpratstunder där vi stötte och blötte. Nu är man peppad upp till öronen kan jag lova!

Annars så har vi varit ute på vår första cykelrunda. Qurre tyckte det var hur kul som helst. Äntligen blev det lite mer fart på morsan. Han började med att bita mig två gånger på skosnörena sen fattade han vad som skulle hända. Det var som om han inte gjort annat än att springa bredvid en cykel. Men vi tog det mycket lugnt. Han fick lufsa på och när han stannade för att lukta och pinka så stannade jag. Riktigt cykelvett har han ju inte. Fort kan han vika framför cykeln om det är något som kallar hans uppmärksamhet...

Vi har även hunnit göra ett pinnspår. Jag har gått fram till honom men nu lägger vi om att han ska komma till mig. Det funkade helt över förväntan! Så stolt jag blev. Jag bromsade men släppte ut linan lite mer än vanligt. Sen när han kom så sprättade jag pinnarna, lite bytalek. Ekpinnarna är att föredra. För de andra står han och tuggar sönder och det blir ingen bra lek.

Igår var det vilodag. Vi var ute på en långprommis i regnet. Så underbart det var! Ikväll tror jag nog att det kan bli lite lydnad ute på klubben. Bara det är uppehåll...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0