2007-06-01 Fredag

Idag på förmiddagen slöt vi upp med Christel och Björn ute på klubben. Jag hjälpte till att valla uppletanderuta och markeringsövningar. Qurre fick leka lite med Björn. Det fick räcka för sen på eftermiddagen träffades jag och Sussie för lite hederlig spårträning. Jag gick faktiskt spåret själv eftersom det var så längesen. Det blev ett ganska klurigt ett. Fick med många olika underlag, skog, stenhäll, myr, sand och grusväg. (Jag kan lova att myrmarken inte var att leka med... Det var som att gå i kvicksand. Svetten rann.) Vinden var lite fram och tillbaka idag och det märktes sen i spåret. Men han var så duktig! Spårgrisen min!

Nu ikväll har vi kapat av gallret som låg i botten på bilburen. Han sitter som en anka och det känns inte bra. Det blev lite bättre men jag är inte fullt nöjd. Skulle vilja att han kunde sitta helt rak så vi ska klura vidare om det går att bygga om buren eller hur vi gör.

Idag har Qurre äntligen börjat lossa vinterpälsen. Så han fick åka in i duschen direkt efter att vi varit ute på klubben och nu rasar det av honom. Så härligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0