2007-12-20 Torsdag

Är det skånskt väder så blir även träningen i skånsk anda... Spår på åker med andra ord.

Jag gick Qurres spår och för att göra det lite lättare så fick han ett hederligt kalhygge som början för att sen avsluta med ett ganska långt åkerspår. Totalt åtta apporter och slut. Kände direkt när jag gick spåret hur otroligt ovant det var att lägga spår på åker, visste inte riktigt var jag skulle ta vägen. Men efter ett tag fick jag upp ångan och fick till några roliga svårigheter. Spåret gick helt klart över förväntan! Trodde nog inte att han skulle samla ihop sig tillräckligt mycket för att fixa det, men det gjorde han. Han imponerar också genom att inte gena nånstans. På ett ställe gick spåret ganska tätt men han klev aldrig över och det känns roligt att jag faktiskt vågar testa honom på det.

Nu laddar vi för lördag då är det dags för åkerspår nummer två. Spännande!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0