2007-12-17 Måndag

Dags att uppdatera lite...

Jag, sambon och Qurre har tränat rapport. Tyvärr hade ordet marsch trillat bort lite så Qurre var tvungen att fundera en stund... Dagen efter körde vi längre budföringar och det fungerade klockrent. Om man bortser från ingångarna då... Första ingången hos sambon var jättefin, när han kom till mig så höll jag på att förlora ett knä och tillbaka till sambon igen så satte han sig rejält snett. Jag sliter mitt hår och jobbar vidare på där. Men jag är fullkomligt övertygad om att orsaken är att han taggar upp, tappar hjärnan och upplever att han har lite mer utrymme för att möta sin kära kong. Vilket inte kommer om man sätter sig snett... Men det är väl så att var sak har sin tid och ibland lite mer tid.

Idag har vi kört lite lydnad. Tror jag hittat grejen med att köra fullfart och igång och så kan man ta lite mer sitta och kontakt när han fått ladda ur lite. Tycker jag får mycket mindre pip men kontakten när vi går är lika bra. Inkallning med fokus på ingången, kanonsnygg! I apporteringen gick han upp lite mer i stress än vanligt så där fick han tid att varva ner och belönade för tyst och fin hund. Sen körde vi några gripande från sittande. Några vändor med framförgående och där fick jag till några riktigt fina stanna där han inte vände sig mot mig. Kanon! Avslutade med en kort platsliggning där jag gick runt honom lite.

Efter träningen så gick vi en längre promenad på ungefär 1,5 timme. Var lite kaxig och genade på ett ställe för att få honom att gå i vanlig skogsterräng. Det var ganska jobbigt med halvfrusen mossa även för mig. Känner att jag verkligen saknar någon form av konditionsträning. Snön lyser med sin frånvaro så nån investering i skidor känns ganska långt borta. Just nu låter det faktiskt som att det regnar... Suck!

Sen måste jag ju berätta om mitt klantigaste jag. Var och körde uppletande i Bussjö i början på förra veckan. Och hur jag än letar så kan jag inte hitta Qurres tjänstetecken! Har till och med varit och letat där bilen stod parkerad men inte då... Har vänt ut och in på bilen men det finns bara inte! Suck...

Kommentarer
Postat av: Britt m flock

Vad fint det blivit på din blogg! Ni är så duktiga på att träna så jag får komplex.

2007-12-18 @ 15:10:19
Postat av: Erika

Vad ni är duktiga! Det är inte bara du som är klantig, jag lyckades i lördags med bedriften att tappa bort min lilla digitalkamera...

2007-12-18 @ 19:24:58
URL: http://www.skarpaskall.com
Postat av: Annica

God Jul från Märtha och mig.
Vi har hittat ditt skynke i Bussjö så ring mig
0706470550
80550
Annica och Märtha

2007-12-24 @ 23:28:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0