2007-12-06 Torsdag

Vad är det här för väder vi har!!!??? Imorse när jag klev upp var det +4 grader och regn (igen). Fy så less jag blir! Häromdagen var jag och köpte nya fina vita sockar till uppletandet men de känns ju lite överflödiga nu. Fast och andra sidan så kanske man skulle varit och lagt ett spår.

Vi har haft lite action här för en liten stund sen. Vem behöver katt när man har en Qurre, låter ledtråden... Jag satt framför datorn för att kolla lite grejer på nätet när jag hör hur Qurre tyst och försiktigt tassar upp från sin biabädd och in i köket. När han väl är inne i köket blir det knäpptyst så jag kikar in och ser Qurre stå och nosa på en mus som ligger på sidan. Lockar med mig Qurre och ropar på sambon som ligger och drar sig i sängen. Handtag hitåt tack! Och när Fredrik ska sopa upp den "döda" musen så visar det sig att den lever. ÖRK! Sista resan för den musen blev ner från balkongen. Livet på landet är hårt!

Igår var jag så less på vädret så i ren ilska och till rent trots så tog jag bilen och for och gick en två timmars promenad. Vägrar ge mig mig bara för lite regn och slask. När vi kom tillbaka till bilen så tror jag till och med trosorna var blöta...

Sambon har tagit semester så han har varit ledig igår och idag. Vi har pysslat på med renovering och igår fick även Qurre vara med en stund på eftermiddagen. Jag skrattade så jag höll på att dö åt honom. Han strosade runt och kikade efter lämpliga träbitar att sätta tänderna i. När han sen kommer förbi mig en sväng så är ena örat och halv nosen fullkomligt vita av damm. Vet i katten var han hade varit men han såg för rolig ut.

På kvällen for vi in och handlade lite mat. Till middag blev det laxsoppa med räkor. Så otroligt gott en kall och regnig dag. Enkelt som rackarn är det ju också. Jag passade även på att göra en efterrättspaj som vi smaskade på i soffan framför tvn. Qurre han fick en tjurmuskel att smaska på så han tyckte livet var ganska härligt han också.

Nä nu ska jag försöka sprätta igång lite och så får vi se var dagen landar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0