2007-08-29 Onsdag

Igår var vi och gick en vanlig herderlig långpromenad i skogen. Vad vi njöt! Qurre upptäckte att det fanns svampar i skogen också... Och genom att lägga en tass på dem så blev även de lite roligare, tyckte han.

Det märktes att han har lagt på sig lite mer energi... Under promenaden skulle vi träna lite inkallningar på ganska kort avstånd och få till snygga ingångar. En av gångerna lufsade han på och satte sig mindre bra. Nä det där duger inte, sa jag och knatade vidare för att vänta in ett nytt tillfälle att kalla in på. Men kärring så tråkig man kan va då, tyckte Qurre och hoppade upp och nafsade mig i kapuschongen på jackan, och som grädde på moset kostade han på sig att göra världens busrepa! Ja sån är han, Mammas Ferrari!

I eftermiddag for jag och Sussie ut i skogen. Qurre fick först ett grusspår. Han var lite för taggad för att riktigt lyckas men vi får lägga fler. Sen blev det två separata upptag. Trots att spåret låg lite längre ut än planerat ; )) så gav han inte upp utan höll lågan uppe. När han väl nådde fram så var det inga tveksamheter åt vilket håll det skulle bära av. Duktig kille! Tror nästan jag ska börja lägga in det i spårträningen nu.

Efter spåren for vi ner på stan och intog middag på en indisk restaurang. Så gott det var! Sen blev det ut på lydnadsplanen. Idag utmanade jag honom genom att gå lite längre och två svängar innan belöning. Körde mycket vänstersvängar och fick till flera snygga sättande! Strålande kille!

Inkallning på lite kortare avstånd med väldigt snygga ingångar enligt publiken. SM-kvalitet löd betyget. Ja hon är snäll Sussie. : ))

Läggandet, otroligt snabbt men matte var lite sen med belöning så några av gångerna hann han kliva upp för att möta kongen. Matte får snabba upp sig lite där.

Idag var det en otroligt motiverad Qurre och det kändes som att vi hade kunnat hålla på och träna hur länge som helst. Men istället så beslöt jag mig för att lägga en platsliggning. Det har jag aldrig gjorde när han varit så på gång. Han klev upp. Det sved i hjärtat! Men det var inte annat att göra än att lägga om honom och sen fick han jättemycket beröm när jag gick tillbaka till honom.

Kommentarer
Postat av: Britt m flock

HALLÅ!!! Vad gör ni? Börjar bli orolig! Det är hög tid för uppdatering!

2007-10-03 @ 19:29:32
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=Flocken

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0