2007-08-27 Måndag

Vad säger vi om helgen då...??? Jag har haft lite feber och känt mig lite avslagen. Min sambo har varit desto flitigare och tillbringat tiden uppe i en skylift med målarpensel i högsta hugg. I lördags var vi in till stan och köpte spotlights till taktet på bron. Och jag kan lova att det blev hur fint som helst. På kvällen när det blivit mörkt gick vi ner och tände. Lite högtidligt var det kan jag lova... När bron är färdigmålad kanske det blir en bild. Fast då måste nog någon påminna mig ; ))

På hundfronten har det inte hänt så mycket. I lördags blev det en prommis och han fick vara lös en liten stund. På söndag fick han sitta uppbunden medans loppisen hade öppet och kika på alla som gick förbi. Efter en stund låg han och sov. Det var jobbigt att ha koll på alla, tyckte Qurre. Igår blev det en längre prommis där han fick vara lös ganska mycket. Har inte sett att han markerat något på frambenet sen i onsdag. Det känns helt underbart!

Fast dagens guldstjärna går till mig! I spöregn for jag och Qurre ut och spårade ikväll. Typiskt mig! Tjurig till tusen! Har jag tänkt ett spår, så ska det också bli ett spår.  Lite tur hade vi för när vi gick spåret så var det faktiskt upphåll och hela nio grader varmt. Medans spåret låg så gick vi en lite längre promenad. Allt för att Qurre skulle vara ordentligt uppvärmd i spåret. Spåret gick bra. Det är ju inte så ofta man spårar ett spår som har legat i spöregn så det var lite spännande... Men det gick galant. Så nu ska vi njuta av en kväll i tv-soffan. Det har vi gjort oss förtjänt av.


Kommentarer
Postat av: Erika & Ilii

Vad duktig ni varit som varit ute och spårat. Jag och Ilii nöjde oss med en svängom med åskan på lydnadsplanen istället.

2007-08-28 @ 22:36:49
URL: http://www.skarpaskall.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0