2007-08-23 Torsdag

I morse stötte jag på en kvinna med en liten hund och en jättefin schäfer. Den var av Molartyp men lite grövre och större modell. Kvinnan började skratta när jag sa att min hund hette Qurage men kallas för Qurre. Hennes hund var tydligen från nån kennel som heter Kurage (eller hur man nu stavar det). Hennes hund hade varit polishund hos hennes kusin men var lite försnäll så nu var den famijehund hos dem i Bussjö istället. Vi tyckte båda att det var trevligt att träffas och båda instämnde i att det var en otroligt bra träning för hundarna eftersom man oftast bara går förbi.

Mitt på dagen for jag och Qurre på stan. Känns som ett bra tillfälle att miljöträna lite medans benet får vila. Direkt när vi kom ner på stan så stötte vi på en kompis till mig. Vi slog oss ihop och gick en sväng. Sen blev det mjukglass och surr på en parkbänk. Nyttig träning och dessutom god tyckte Qurre. En tjej kom förbi med en liten svart hund och ville att hundarna skulle träffas. På egen risk säger jag alltid. Inte för att han är på något sätt elak, men han kan ju vara lite burdus och det kan nog skrämma endel små hundar och deras mattar. Mötet gick jättebra. Hunden tog lite stöd av matte och kröp mellan hennes ben då passade Qurre på att sniffa av den.

Så nu har jag en otroligt trött hund som ligger i hallen och sussar. På vägen hem svängde vi om djuraffären och köpte några ben. Kan var gott med lite terapiarbete ikväll.

image38
Bara för att retas med modemet så var jag tvungen att lägga in en bild på en snygg kille.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0