2007-08-09 Torsdag

Vi for ut runt 20-tiden på kvällen. Som vanligt började vi med två inkallningar för att få ut springet ur benen. Sen körde vi att hålla kontakt även när vi går. Nu funkar det jättebra. Det är få gånger som han släpper kontakten och då blir det ingen lövbiff... Jag har laddat på med lite nytt träningsgodis. Lövbiff provade vi idag (lättstekt), pannkakan får vi ta en annan dag...

Sen kunde jag ju inte hålla mig från att gå lite längre sträckor. Jag måste säga att jag blev förvånad. Han tränger lite om jag går för sakta i början så det får jag tänka på. Svängar och helt om var han med på så att det damma i gräsplanen : ))

Läggande funkade jättebra ikväll. Snabb som rackarn och lägger sig bakåt.

Störningen för kvällen blev några fiskare som gick utom synhåll och sen kom det ett par med en hund i koppel och en valp lös. Valpen var på väg mot oss men vågande sig inte fram. Så när ägaren fick valpen under kontroll igen körde vi bara på och Qurre hade full kontakt med mig trots att de gick längs sidan av planen. Duktig matte hon tog för sig ikväll och det funkade. Passade sen på att lägga en platsliggning där de hade gått bara för att kolla hur intressant han tyckte det var. Men inte ett sniff i backen under tiden han låg.

Körde lite positionsträning och sen avslutade vi med kontakt i fotgåendet igen. Den här gången kastade jag godis åt honom. Det tyckte han var lite fränt och då fick vi ju även passa på att träna en ingång också...

Det blev några håll fast också med metallapporten när vi kom tillbaka till bilen. Första gången går alltid bäst. Andra gången är mer tveksamt. Tredje går bättre för då har han blivit lite peppad av att han ändå var duktig från andra gången. Nöta på med andra ord...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0